Primera tongada d’exposicions

En aquesta publicació i en les dues següents, explicaré els treballs de les meves companyes que han realitzat durant aquest semestre. L’objectiu d’aquest treball era plantejar-se diferents interrogants i/o reptes sobre l’àmbit escollit, així com buscar aplicacions d’èxit i les implicacions que hauria de tenir l’educació social.

Les exposicions que explicaré a continuació, es van realitzar el dia 12 de desembre:

Homofòbia

Resultat d'imatges de homofobiaEntenem per homofòbia a l’acte d’odi cap a les persones homosexuals. Les meves companyes van començar l’exposició ficant un vídeo gravat i editat per elles on sortien al carrer i li preguntaven a persones si creien que era fàcil ser homosexual avui dia. Després ens van fer una dinàmica (coneguda com al termòmetre), on les companyes ens feien preguntes d’opinió i ens havíem de posicionar.

A part, un repte que es van plantejar com a grup era si l’homofòbia havia de ser un àmbit d’educació per l’Educador Social.

Micromasclismes

Resultat d'imatges de micromasclismesEs consideren micromasclismes tots els comportaments interpersonals, els comentaris verbals i les actituds exercides per homes o dones que contribueixen a la dominació i violència contra les dones en la vida quotidiana. Dos dels reptes que es van plantejar van ser:

  • La coeducació real dels infants.
  • Trencar els rols establerts i formar als adults.

Ja es coneixen moltes actuacions d’èxit en aquest camp com per exemple tallers coeducatius, associacions d’homes en un nou model masculí, associacions feministes…

Teatre social

El teatre social s’utilitza per visibilitzar, reflexionar o solucionar conflictes socials. Les nostres companyes ens van posar un vídeo gravat i editat per elles mateixes on entrevistaven a diferents components d’un grup de teatre on ens explicaven que era per a elles el teatre i quina forma tenien per visibilitzar els estereotips i ens hi van fer una demostració. Perquè, com treballem per trencar els estereotips de la societat mitjançant el teatre?

Ciberbulling

El ciberbulling és l’ús d’informació electrònica i mitjans de comunicació per assetjar a un individu o grup, mitjançant atacs personals o altres. Aquest grup es va centrar en els interrogants i reptes.

Interrogants:

  • Identificar un perfil de l’assetjador.
  • Identificar un perfil de la persona assetjada.

Reptes:

  • Augmentar la implicació dels professionals
  • Tenir en compte tot l’entorn que envolta a la víctima i no només a l’assetjador.
  • Conscienciar sobre la importància de prevenir el ciberbulling.

 

Diversitat funcional i sexualitat

Aquest treball és el del meu grup, i a l’exposició el que vam voler fer un resum molt resum de tot el treball, però malauradament només vam poder explicar una petita part a causa del temps (suposo que a la resta de grups els hi va passar el mateix).Resultat d'imatges de yes we fuck

Bàsicament el que vam voler transmetre era que les persones amb diversitat funcional són persones sexuals, però que per culpa de les estructures socials que tenim imposades moltes persones d’aquest col·lectiu no tenen coberta aquesta necessitat. Vam voler donar-li molta importància a la necessitat d’educació sexual bàsica i vam plantejar algunes actuacions d’èxit com l’assistenta sexual.

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s