De Mar a Mar

Quan Rubén Sánchez va dir alguna cosa així com que els homes no podien definir-se com a feministes perquè no havien viscut mai la situació d’estar oprimits i que, a part, eren la figura del poder em va fer que pensar, crec que té raó, un home per molt conscienciat que estigui, sempre tindrà un poder. Em va fer plantejar, en quines situacions jo com a Mar, tinc poder o estic en un esglaó superior a una altra persona? Vaig estar pensant; per ser de raça blanca tinc privilegis sobre les altres persones de les altres races, però no em considerava racista, en canvi si que estic d’acord amb el que deia Rubén, a cas no és el mateix?

Conversa de Mar a Mar

– No sóc racista?

– No et consideres superior a cap persona, indiferentment de la raça que sigui.

– Però, hi ha homes que tampoc es creuen superiors a cap dona.

– Ja però ells no han patit mai què és ser dona.

– I tu tampoc has patit mai com et tracten com a persona no-blanca

Se perfectament que les dues paraules que estic comparant no estan al mateix nivell, ja que, ser feminista ho considero positiu i en canvi ser racista quelcom negatiu, però encara així, continuo tenint un poder com a persona blanca.

Com que jo encara estic desenvolupant aquesta idea, deixo aquí una publicació sobre “El Privilegio Blanco: Deshaciendo la Maleta Invisible”, que reflexa molt millor la idea que vull donar.

Responder

